Alphen aan den Rijn. Groene Stad met Lef

cover-groene-stad-met-lefAdvies van de commissie Citymarketing aan de Economische Adviesraad Alphen aan den Rijn. September 2015.

Toelichting
In Alphen aan den Rijn is al veel gezegd en geschreven over de identiteit van deze stad en over haar profilering in de regio. Waar dit voor de gemiddelde bewoner wellicht geen prangende vragen zijn, is het voor de economische dynamiek, de werkgelegenheid en de toekomst van deze gemeente een essentieel thema. In het collegeakkoord 2014-2018 ‘Daadkracht Dichtbij’ is budget vrijgemaakt voor citymarketing als instrument om de gemeente duidelijk op de kaart te zetten. Zoals bovenstaande definitie al verwoordt, is citymarketing een langetermijnproces dat heldere keuzes vergt en vervolgens ook de standvastigheid om deze ten uitvoer te brengen. Het is dus vooral een kwestie van durven kiezen. In dit advies doet de commissie Citymarketing aanbevelingen voor de focus waarmee Alphen aan den Rijn zich kan onderscheiden. Als zodanig is het ook een pleidooi voor een zelfbewuste en ambitieuze blik op onze gemeente, opdat zij met onverbloemde trots de middelmaat weet te ontstijgen en tot bloei kan komen.

Download hier de publicatie: Citymarketing rapport Groene stad met lef